2013. február 20., szerda

Tupoljev Tu-154,elkészült az utolsó


Az Aeroflot Tu-154M típusú repülőgépe,megérkezik a Ferihegyi
naplementébe. ( 2008 )
A Tu-154 egy igazi élményrepülőgép, az alakja messziről is jól felismerhető, a hajtóművek jellegzetes hangja egyenesen lenyűgöző, több mint negyven éve kitartóan szárnyal, ezekkel a tulajdonságaival már számtalan repülésbarát szívét meghódította. Az idők folyamán számos légitársaság üzemeltette a típust, közöttük a Malév, amelynél majdnem harminc éven keresztül szolgált.

Látható volt többek között az Aeroflot a CSA az Interflug a LOT a Tarom és persze még sok más légitársaság színeiben

Mikor iskolás voltam egy osztálytársam megkérdezte tőlem hogy melyik a kedvenc repülőgépem, kapásból vágtam rá hogy a Tu-154-es, meglepődött a válaszomon mert csak nézett rám elkerekedett szemekkel, majd vissza kérdezett hogy az meg milyen gép, hát elmeséltem neki hogy három sugárhajtóműves, a vízszintes vezérsík a függőleges tetején van de ő csak nézett rám továbbra is, hát folytattam, hogy ez egy utasszállító... 

Akkoriban szokás volt az iskolában megajándékozni egymást, mikor mindenki megkapta az ajándékát és én is a magamét igencsak elvigyorodtam, mert egy Tu-134-es makettet kaptam, azt amit ha elkészítjük egy talpra lehetett helyezni.Úgyhogy repdestem az örömtől,mert mindkét típus a kedvenceim közé tartozott már annak idején is.

Felszálláshoz készül,az Aeroflot hagyományos színeiben látható Tu-154M, a Ferihegy 1-es terminálon. Érdemes megfigyelni a háttérben álló Malév Tu-154-B2 flottát. ( 1995 )


Szöveg,kép,videó: Transport and Air - Len







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése